Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı topluluk zarfında değeri olan , yetenek, biçimci ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyöneten.

Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değalışverişme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanımı konstrüksiyonlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:

“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına isabetli ) değalışverişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis bakarak;

· Eğitim bilimi bir prosestir.

· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde değalışveriştirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değalışverişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç anayasa öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim bilimi lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı mecmu kültürler muhtevain tıpkıdır. Ammaçların içeriği ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak değalışverişebilir, ancak sürecin doğbeyı değalışverişmez.

Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biröte filozof ve pedagog, eğitimin ne olduğuna dayalı farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değalışverişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın zarfında eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değalışverişikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.

Eğitim bilimi, adam muhtevain yaşam boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere isabetli olabileceği kadar istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin alışverişletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim merkezleri kadar mekânlarda maruz eğitim formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim yetişmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belli bir çekim ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise spontane vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir cümle olarak ele alındığında ise eğitim sisteminin üç anayasa ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Bulak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kadar fiziki unsurlardır. Süreç; okul zarfında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, mezuniyet, imtihan skorları kadar mergup davranış değalışverişiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Comments

http://haberleraydin.name.tr/ https://seodanismanligi.name.tr/ https://koltukyikama.name.tr/ https://erzincanotelleri.name.tr/ http://damacanasusiparis.name.tr/ https://howmuchiron.enpatika.com/ https://willitsink.enpatika.com/ https://howmuchis1kg.enpatika.com/ https://howmuchis1ton.enpatika.com/ https://howmuchisgold.enpatika.com/ iqos sigara
Hacklink Hacklink Satın Al Hacklink Al Hacklink Panel Hacklink Satışı Fantezi İç Giyim
instagram takipçi satın al
amasya escort bolu escort düzce escort edirne escort nevşehir escort izmit escort kars escort puff bar elektronik sigara
https://seokoloji.gen.tr
https://yatirimsiz-bonus.com Steroid Satın Al Puro Satın Al
hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink
https://steroidvip2.com/ steroid satın al steroid satın al puro satın al sigara satın al betboo bahigo betsat süperbahis korsan taksi mersin escort